Hem > Personligheter > Jakob Lusensky

Jakob Lusensky

VD för varumärkesbyrå - Varför musik är viktigt för varumärket

Jakob Lusensky talar om de nya trenderna inom marknadsföring och byggandet av varumärken. Och om hur man arbetar strategiskt med musik.

Jakob Lusensky är VD för varumärkesbyrån Heartbeats international som ligger bakom undersökningen/boken Sounds Like Branding. Sounds like Branding är även översatt till engelska Alltfler företag ser musik som en viktig del i varumärkesstrategin. Varumärken blir populärkulturella fenomen som omfamnar musik och ljud i sin kommunikation för att bryta igenom bruset. Jakob Lusensky föreläser om nya trender inom marknadsföring och varumärkesbyggande. Att arbeta strategiskt med musik kan öppna upp för en djupare och mer engagerande typ av kommunikation med målgruppen som traditionell annonsering har svårt att mäta sig med.

Jakob Lusensky talar även om hur varumärken tar plats på sociala nätverk som Twitter, Facebook och Myspace. Här gäller helt andra regler för att marknadsföra sig och med hjälp av musik kan företag bli en del av diskussionen och skapa vänner och fans till ett varumärke.

Jakob jobbar med internationella kunder som Coca-cola, Rolex och ABB. Boken Sounds like Branding är översatt till engelska och koreanska. Som talare har han bl.a. stått på scener som TedXTokyo, Guldägget, Cannes Lions, Midem och Eurobest.

Boka eller få mer information - svar samma arbetsdag!

Vi hjälper dig hitta den bästa föredragshållaren för ert evenemang.

Ämnesområde?
Arrangemang/Event?
Talare?
Namn
Företag
Befattning
Adress
Postnummer
Ort
Telefon
E-post
Pris/Budget
Meddelande/Övrigt

Kontakta oss

Stockholm: 08-545 535 00
Göteborg: 031-719 65 00
Malmö: 040-600 70 70
E-post info@talarforum.se Lediga tjänster

Personligheter

Föreläsare Moderatorer Artister Internationella föreläsare

Google translate

Talarforum i Skandinavien AB, Norr Mälarstrand 6, 112 20 Stockholm. Tel: 08-545 535 00. E-post info@talarforum.se

Cookies Webbkarta