Viggo Cavling
Fotograf: Ann Jonasson

Viggo Cavling

Bli en banbrytare i 5 steg

Viggo Cavling är en van och erfaren föreläsare. Med humor, kunskap och hjärta föreläser han om hur man känner igen en banbrytare och hur man kan arbeta med sig själv för att bli bättre på att möta omgivningens krav och önskemål

Viggo Cavling är handelsresande i det talade, skrivna och digitala ordet. Han är delägare i analysföretaget Inizio. Han är krogskribent i Svenska Dagblads helgbilaga A Perfect Guide. Hösten 2014 gjorde han tv-serien Linjekock på 100 dagar med restaurang Riche i Stockholm. Han har skrivit två romaner på Forum: Femte hjulet och Rörmokaren. Viggo Cavling förlag ger ut custom publishing litteratur. 2013 kom Konsten att sälja ett hem och Familjekrogen, en bok om Gondolen.

I föreläsningen Bli en banbrytare i 5 steg lär du dig tänka som en banbrytare. Alla vill inte göra revolution, men alla kan (och många måste) bli bättre på att arbeta i en ständigt föränderlig värld. Föreläsningen är en vitamininjektion på konferensen eller kickoffen. Den funkar bra som en katalysator vid ett förändringsarbete eller efter lunch när en grupp behöver ny energi. Konkreta tips varvas med stora visioner. Föreläsningen passar likväl kommunal verksamhet, personalgrupper inom skola och vård/omsorg som privata företag.

Alla kan inte bli banbrytare, men alla kan bli bättre på att leva i förändring. Du kanske inte kan rädda världen, men du kan förändra din arbetsplats och du kan bli bättre på att möta omgivningens krav och önskemål. Föreläsningen går att applicera på ledningsgruppen, sälj-teamet, lärargruppen och projektledare, till alla i behov av nytänkande.

Världen genomgår just nu en enorm förändring. Den digitala revolutionen och globaliseringen är bara två av flera till synes enorma krafter som sveper över oss. Men bakom allt nytt finns bara människor. Viggo Cavling kallar dem banbrytare. I föreläsningen lär sig åhörarna att känna igen banbrytare i sin egen organisation och utveckla sin egen förmåga att tänka nytt.

2004-2011 var Viggo Cavling chefredaktör och vd för Resumé, Nordens ledande affärstidning om medier och marknadsföring. Under hans tid gick Resumé från att vara en papperstidning till att bli Sveriges tredje största affärstidning på nätet. Han startade en mängd event som Sveriges bästa markandschef, Resumé i Almedalen och Resumés ambassadörer. 2005 startades Viggos dagbok som snabbt blev branschens mest lästa blogg.

När Cavling var 22 år skapade han konsttidningen Beckerell i Malmö, den affärsutvecklades snabbt till ett tv-program i ZTV, ett galleri och en nattklubb. 1999 flyttade Viggo Cavling till Stockholm och blev redaktör och avdelningschef på Dagens Nyheter. Där startade han bland annat Krogkommissionen, Gulddragen och gav ut guideboken DN På stans guide till Stockholm. Han var under denna tid en av tidningens mest profilerade skribenter och bevakade bland annat Nobelfestligheterna, parlamentet, kulturlivet och allsvenskan.

Pressbilder

Viggo Cavling

Viggo Cavling

Fotograf: Ann Jonasson

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2