Anette Norberg
Världens mest framgångsrika curlingspelare
Anette Norberg vet hur man kombinerar ett kvalificerat civilt arbete med idrott på världsnivå. Hon vet också att dessa båda områden har mycket gemensamt, som att våga misslyckas för att nå vidare. Eller att hela tiden ifrågasätta gamla sanningar.
Anette Norberg har haft en lång karriär på elitnivå som curlingspelare parallellt med akademisk examen i matematik och som chef i näringslivet. Idag har Anette styrelseuppdrag bla i Sveriges olympiska kommitté. Anette har också varit med i Let´s dance, sommarpratat i P1 och är ambassadör för "The enzo way" (som hjälper dig hitta rätt på din resa i livet) och vem kommer inte ihåg den sista stenen i Turin?
Anette föreläser bland annat om vilka drivkrafter som tagit henne från introvert plugghäst till OS guld.
Hon delar med sig av sin filosofi kring det ledarskap som bygger framgångsrika lag och hur man klarar av att prestera även under kaos. De vanligaste frågorna som Anette Norberg får och som hon kommer att svara på är – Hur kan man kombinera elitidrott med en civil karriär och familjeliv och vilka tankar rörde det sig i hennes huvud när hon skulle sätta sista stenen i OS i Turin?
Pressbilder
Medarbetare & Team
Sportprofiler som föreläser
Ledarskap
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni