Anton Johansson
E-commerce - Social commerce
Anton Johansson är en inspirerande och tankeväckande talare inom trender, internet, sociala medier, e- handel, digitala affärer och entreprenörskap.
Anton håller inspirerande föreläsningar och berättar med hjälp av anekdoter, trender, exempel och skräckexempel om hur man kan bevaka, agera, engagera och krishantera i sociala medier.
Anton Johansson har ständigt utforskat nätets möjligheter, för såväl handel som kommunikation. Anton har varit delaktig i att starta upp och utveckla flera webbaserade företag, och är idag en av Sveriges mest anlitade talare inom sitt område. Förutom flera konsultuppdrag har han även jobbat som affärs- och produktstrateg på Twingly, och syns ofta i TV4:s morgonsoffa som nätexpert.
Anton Johansson ser sina sociala färdigheter som sin största styrka. Att kunna förmedla ett budskap och föra dialog med sina kunder blir allt viktigare när de befinner sig på internet, där allt sker transparent och öppet.
Anton har sedan 2004 föreläst om e-handel, sociala medier, entreprenörskap och digitala trender. Han är en ofta anlitad talare i dessa ämnen som: "Hur påverkas sättet vi köper varor när allting bara är ett klick bort?" och "Hur påverkar internet, smartphones och sociala medier framtidens konsumenter?". Anton kan även skräddarsy en föreläsning, anpassad efter behov.
Exempel på uppdrag:
E-handelsforum av PostNord (moderator, 2015+2016)
Netport Science Park, om att lyckas med sin e-handel
Marknadsföreningen i Västerås, om sociala medier & nya trender
Skid-VM i Falun, om framtidens digitala värld
Nordnet Bank, digital disruption inom banking
Valtech kundevent, "How software is eating the world"
Vattenfall återförsäljarkonferens, om digitalisering inom energibranschen