Charlotta Flinkenberg
Hur svårt kan det vara? - Om mode framgång och kommunikation
Charlotta lever enligt devisen "Hur svårt kan det vara?" och är en orädd entreprenör och karriärista, som med sin färgstarka personlighet och humor har kommunicerat framgångsrikt med kvinnor sedan 90-talet.
Charlotta Flinkenbergs föreläsningar kännetecknas av hur hon vänt motgångar till framgång, hur hon tagit sig igenom konkurser och förtal och vilka råd hon ger främst kvinnor då det gäller alltifrån karriär, till mode och hälsa. Med humor, självinsikt och stor portion självdistans peppar Charlotta kvinnor att ta för sig, inte vara rädda för att klä sig på ett visst sätt, att våga ta betalt och att säga upp sig (från antingen ett trist jobb eller en trist relation).
Exempel på föreläsningar:
- Dubbla din lön och halvera din stress
- Nätikett för nybörjare – sociala medier på 45 minuter
- Så blir du mer modemodig
- Kläderna som höjer ditt självförtroende – och din lön
- Busenkelt – så blir du framgångsrik
- Håll vikten nere – och humöret uppe
- Tjejsnack – få kvinnor att lyssna
Charlotta Flinkenberg är journalist, författare, programledare, bloggare och föreläsare med över 20 års erfarenhet från mediabranschen. Hon har varit chefredaktör för Frida, VeckoRevyn, Glamour och CHIC. Som 23-åring startade hon sin första tidning och blev även VD. Charlotta har skrivit två böcker; "Busenkelt – så blev jag framgångsrik" och "Viktiga Boken – från godisråtta till storlek 38".
Flinkenberg har varit programledare för TV3 och haft ett eget program samt bloggat dagligen sedan 2001. Idag driver hon tre populära bloggar inom mode, vikt/träning och inredning. Hon har varit konferencier för CHIC-galan i sju års tid och lett ett flertal shoppingevents, modevisningar, företagskickoffer och seminarier, samt även figurerat som moderator. Utöver chefredaktörskapet har Charlotta även parallellt arbetat som digital förlagsredaktör på Aller media. Detta i kombination med hennes egna praktiska utövande inom sociala plattformar gör henne till en driven expert i området, med stor förståelse för såväl företags och privatpersoners svårighet att navigera rätt online och i mobilen.
Idag driver Charlotta det egna mediabolaget Charlotta Flinkenberg Media och startar en egen livsstilsportal riktad till kvinnor 35+ samt en modepodd. Charlotta har suttit frontrow på modeveckan i Milano och kindpussats med den internationella modeeliten under sina år som chefredaktör, men föredrar att prata om kläder mer ur praktisk aspekt och hur en outfit kan höja både ditt självförtroende – och din lön.