Claes-Johan CJ Larsson
Föreläsare och konferencier - Talar om kundservice och kundvård
Claes-Johan Larsson talar om kundservice och kundvård och hans fokus ligger alltid på mötet mellan människor.
Claes-Johan Larsson arbetar sedan länge som föreläsare, moderator, konferencier och konventledare. Under de senaste 30 åren har han också arbetat som journalist, producent och programledare på Sveriges Radio. Utbildningsmässigt har han studerat beteendevetenskap och gått på Calle Flygares teaterskola, och yrkesmässigt har han, förutom arbetet på radion, arbetat med service och mänskliga relationer på Sheraton, SAS, MyTravelkoncernen. Idag engageras han även av företag utanför landets gränser.
Claes-Johan Larsson föreläser på ett lustfyllt och insiktsgivande sätt om kundservice och kundvård, om kommunikation och om betydelsen av rätt attityd. Han talar om vikten av att våga vara personlig och unik, och om hur man bygger och vårdar relationer både i arbetet och privat. Hans fokus ligger alltid på mötet mellan människor ur ett emotionellt perspektiv, kopplat till personlig service och kundvård som är lika viktigt oavsett bransch. Han belyser vikten av att ta ansvar för sina möten. Claes-Johan uttrycker det så att " man är alltid i direktsändning" . Det duger inte att säga: "Jag gav bra service i går, kom tillbaka då istället." Det är här och nu som gäller, och det är av det man måste lära sig.