Eva Gyllensvaan
Fotograf: Magnus Aronson

Eva Gyllensvaan

Beteendevetare och utbildare - Kundbemötande och Teambuilding

Eva är psykolog och fil. mag. i interkulturell kommunikation och var tidigare ansvarig för Human Relations Training services på SAS Flight Acacdemy. Hon är professionell utbildare sedan mer än ett decennium.

Evas föredrag/seminarier/kurser är faktabaserade och presenteras på ett pedagogiskt och lättsamt sätt. Åhörarna får med sig en rejäl dos nya praktiska kunskaper att använda i sitt arbete varje dag. Fakta blandas med anekdoter, egna erfarenheter, kreativa övningar, glada skratt och aha- upplevelser, allt i ett medryckande tempo där ingen kan sitta oberörd. Eva föreläser om kundbemötande/kundvård, teambuilding, interkulturell kommunikation och presentationsteknik.

Kundbemötande/kundvård
Inom området kundbemötande/ kundvård får man t.ex. veta hur man utvecklar kundbemötandet, hur man bemöter olika typer av kunder och hur man hanterar "besvärliga kunder". I en värld där både konsumtionen och konkurrensen ökar är förmågan att bemöta kunden på ett professionellt sätt ett av framtidens viktigaste konkurrensvapen. För att vara konkurrenskraftig krävs att man förstår kundernas behov och önskemål. Dagens kunder är krävande men framtidens kunder kommer att ställa ännu högre krav!

Teambuilding
Människan är en social varelse och det är tillsammans med andra som vi skapar och utvecklar identitet, glädje och kunskap. När man arbetar tillsammans är teamets resultat beroende av individernas samverkan med varandra. I ett väl fungerande team är inte 2 + 2 = 4, nej det är plötsligt 5! Eva ger seminarier och kurser där man snabbt och effektivt får de kunskaper och redskap man behöver för att skapa ett effektivt team. I kursen/seminariet ingår bl.a. kunskap om hur man bygger teamet, teamets utvecklingsfaser, medlemmarnas roller, hur man löser konflikter, motivation, förändringsprocesser, stress, positivt tänkande och hur man ger positiv/negativ feedback. Föreläsningar blandas med praktiska övningar, diskussioner och självtester.

Interkulturell kommunikation
Interkulturell kommunikation är ett aktuellt ämne i dagens samhälle. Här får man veta hur man möter människor från andra kulturer på ett framgångsrikt sätt och hur man undviker att trampa i klaveret. Tidigare räckte det med att veta vad grannen tyckte och tänkte, idag måste man förstå människor från hela världen. Denna kunskap är ett av de viktigaste strategiska verktygen för att organisationer ska lyckas i framtiden. Det handlar både om möten på hemmaplan och ute i världen. Att förstå och hantera medarbetare från andra kulturer, att känna till seder och traditioner i leverantörens kultur, eller att veta hur kunderna på andra sidan jorden resonerar, blir nödvändiga kunskaper i vår multietniska värld. Att förstå sitt eget kulturella beteende är en annan viktig aspekt. Hur gör man för att skapa ett gott intryck i internationella sammanhang? Genom att känna till de utmärkande dragen i den svenska kulturen och hur den ter sig i jämförelse med andra kulturer, blir man tryggare i det interkulturella mötet.

Pressbilder

Eva Gyllensvaan

Eva Gyllensvaan

Psykolog

Fotograf: Magnus Aronson

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2