Hans Abrahamsson
Säker utveckling och rättvisa i en globaliserad värld
Författare till boken "Det gyllene tillfället: teori och strategi för global rättvisa", gästprofessor i Globala politiska studier vid Malmö Högskola och uppskattad föreläsare om rättvisa och säker utveckling i en globaliserad värld.
Hans Abrahamsson är freds- och utvecklingsforskare vid Göteborgs universitet och gästprofessor vid Globala politiska studier på Malmö högskola. Hans Abrahamsson har jobbat med frågor om politisk ekonomi och bistånd för UD och SIDA och ägnar sin forskning åt globaliseringen och de sociala utmaningar som följer med den. Han har bland annat skrivit boken "Det gyllene tillfället: teori och strategi för global rättvisa".
Hans håller initierade föreläsningar om internationell politisk ekonomi, Sveriges politik för global utveckling, globaliseringens lokala uttryck, städers roll i den framtida världsordningen samt villkor för socialt hållbar stadsutveckling.
Pressbilder
Föreläsare med ämnesexpertis
CSR
Politik
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni