Helena Berggren
Förändringsledare med starkt varumärke
Helena Berggren talar med stor inlevelse och med sig själv som självklar referens vilket gör att informationen når åhöraren på ett mycket slående sätt! Helena är rak och budskapet går fram. Mycket humor och stort engagemang i allt hon gör.
Helena Berggren har arbetat med ledarskap de senaste 20 åren, både nationellt och internationellt. Hon är entreprenören som driver två bolag och som också är framgångsrik konsult åt ett internationellt affärsnätverk. Helena föreläser karismatiskt, energifyllt och inspirerande om förändringsarbete, kommunikation, attityd, ledarskap, medarbetarskap, personligt varumärke, service- och bemötande, arbetsglädje och företagskultur.
Helena är en flitigt anlitad förändringsledare och hennes devis är "Resultat får du inte av vad du VET utan av vad du GÖR" och det genomsyrar allt Helena tar sig för. Helena har sedan 1996 hjälpt 7000 personer med självledarskap.
Helena Berggren är energi och drivkraft. Med stor social kompetens och närvaro skapar hon engagemang och resultat hos både sig själv och hos dem hon möter. Helena har en förmåga att kombinera tydlighet med ett trevligt sätt som gör henne till en lysande facilitator. Hon är en utmärkt lyssnare och utifrån det styra dialogen så stämningen blir trivsam men ändå med fullt fokus på ämnet.
Exempel på föreläsningar:
Jag-glädje, livsglädje och arbetsglädje
– vilken glädje är viktigast och hur blir du ditt bästa jag i ditt livs olika roller?
För att kunna leda andra måste du först kunna leda dig själv
– om personligt ledarskap för att bli en tydlig och hållbar chef.
Företagskulturen, din största framgångsfaktor
– en medarbetare som är nöjd är en god ambassadör och presterar bättre.
Företagskulturen ska levas av alla, varje dag, inte vara ett dokument på intranät.
Service och bemötande
– att leverera kvalitet i allt vi gör. Att sticka ut och att skapa upplevelser man talar om och rekommenderar för andra..
Ditt personliga varumärke och ditt professionella rykte
– människor gör affärer med människor. Hur du får kunden att välja dig och att sticka ut ur mängden. För varje människa med kundkontakt.
"Helena Berggren möter sin publik på ett avväpnande sätt och erbjuder en underhållande och insiktsfull introduktion kring organisationsteori och beteendevetenskap kryddat med en stor portion humor. När hon fick uppdraget för vår organisation lade hon sig vinn om att förstå vad vi ville åstadkomma och hittade precis rätt nivå för att inspirationsdagen för serviceenhetens 250 medarbetare skulle bli just inspirerande och starten på något nytt istället för bara ett tomtebloss." Susanne Fägersten Sabel, fd. Servicechef vid Göteborgs Universitet
Helena Berggren var finalist i tävlingen "Årets Affärsnätverkare 2015" och i samband med det fick hon stor uppmärksamhet i social media och i press.