Henrik Uggla
Varumärken och affärsutveckling
Föreläser om hur man använder ett varumärke för affärsutveckling och om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande.
Henrik Uggla är docent i Strategic Brand Management med ett starkt fokus på strategiska framtidsfrågor i gränssnittet mellan företaget och konsumenten. Han är en av Europas ledande tänkare inom Brand Portifolio Management och varumärkesallianser.
Henrik är författare till 10 böcker. Han vann 2013 utmärkelsen "Årets marknadsföringsbok i Sverige" av Sveriges Marknadsförbund för sin bok Varumärkessamarbeten.
Henrik är forskare vid Institutionen för Industriell Ekonomi på KTH samt kursansvarig för områdena varumärkes- och affärsstrategi på Berghs School of Communication. Bland annat talar Henrik Uggla om affärsutveckling genom varumärket, hur man kan återanvända varumärkesresurser, om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande och "Jag Inside"™ strategier. Han talar också om den postmoderna konsumenten, nya trender inom positionering, co-branding och brand alliances samt franchising och licensiering.
Pressbilder
Employer Branding
Omvärld
Varumärke
Artiklar
Mellan materiellt överflöd och själslig längtan: En resa genom den digitala tidsålderns utmaningar och paradoxer
I dagens snabbt föränderliga värld, där teknologi och materiell konsumtion ständigt expanderar, konfronteras vi ofta med en inre kamp mellan vår längtan efter meningsfullhet och de yttre frestelserna som omger oss. Denna dynamik, där den digitala tidsålde