Våra talare gör också föreläsningar online. Kontakta oss så berättar vi mer!
Henrik Uggla
Varumärken och affärsutveckling
Föreläser om hur man använder ett varumärke för affärsutveckling och om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande.
Henrik Uggla är docent i Strategic Brand Management med ett starkt fokus på strategiska framtidsfrågor i gränssnittet mellan företaget och konsumenten. Han är en av Europas ledande tänkare inom Brand Portifolio Management och varumärkesallianser.
Henrik är författare till 10 böcker. Han vann 2013 utmärkelsen "Årets marknadsföringsbok i Sverige" av Sveriges Marknadsförbund för sin bok Varumärkessamarbeten.
Henrik är forskare vid Institutionen för Industriell Ekonomi på KTH samt kursansvarig för områdena varumärkes- och affärsstrategi på Berghs School of Communication. Bland annat talar Henrik Uggla om affärsutveckling genom varumärket, hur man kan återanvända varumärkesresurser, om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande och "Jag Inside"™ strategier. Han talar också om den postmoderna konsumenten, nya trender inom positionering, co-branding och brand alliances samt franchising och licensiering.
Pressbilder
Föreläsare med som lämnar publiken extra klok
CSR
Varumärke
Artiklar
Boka höstens digitala föreläsning redan nu
2020 har minst sagt varit ett turbulent och svårt år för både privatpersoner, företag och hela samhället. Hur hösten och vintern kommer se ut, vare sig Covid-19 spridningen har minskat, försvunnit eller ökat vet vi inte än. Men att vi alla kommer behöva e
19 Maj 2020
3 tips – så blir du effektiv på hemmakontoret
Idag arbetar många av de som har möjlighet hemma. Det är en bra möjlighet i tider då vi inte fysiskt ska mötas men det kan också medföra problem och svårt att separera jobb och fritid när allt sker i hemmet. Nedan kommer några tips på hur du kan strukture
18 Maj 2020