John Steinberg
Pedagogik och ledarskap
John Steinberg är Fil dr i pedagogik och föreläser och utbildar inom bland annat pedagogik, ledarskap, samtalsmetodik. Han var tidigare lektor i pedagogik vid Högskolan i Örebro och har över 45 års erfarenhet som konsult och kursledare.
Kärt barn har många namn. John Steinberg kallas bland annat för "Pedagogdoktorn" och "Dr John". Det första namnet kommer från rubriken som användes på en serie krönikor i tidningen Personal. Under tre år skrev han om pedagogik i tidningen samt senare i Personal & Ledarskap. "Dr John" var titeln på ett TV-program från Utbildningsradion där han var programledare.
John är fil dr i pedagogik (Uppsala universitet, 1976) med skolan och inlärning som sitt speciella intresseområde. John kommer ursprungligen från USA där han först läste historia och sedan pedagogik. John har bland annat arbetat som rektor och har även under en period varit förtroendevald i Örebro kommun. Han har publicerat drygt 55 böcker och åtskilliga krönikor om inlärning, påverkan, värderingar och kommunikation. John har en unik förmåga att engagera sina grupper med sina interaktiva metoder.
John älskar små som stora grupper och har en unik förmåga att engagera med sina interaktiva metoder. Han gör det som få kursledare gör, han demonstrerar sina metoder live, med korttidscoaching och intervjumetoder.
Pressbilder
Aktivitetsledare
Personlig utveckling
Utbildare
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni