Jonas Karlsson
Erfaren sportjournalist och populär föreläsare och moderator
Ni känner igen honom från de största sportsändningarna. I tio års tid var han SVT Sports krönikör. Med vassa formuleringar, en förmåga att vända på perspektiven och ställa frågor på sin spets har han stuckit ut.
Få har följt toppidrotten så nära som Jonas. Mästerskap och reportage har tagit honom till över 60 länder. Hör honom berätta om jobbet bakom kulisserna. Hur är det att vara hemma hos Usain Bolt eller i diktaturens Nordkorea?
Med humor, skärpa och ödmjukhet tar sig Jonas an sin publik och bjuder på ett möte som sätter avtryck.
Han tar ofta avstamp i idrotten, men överför resonemangen till andra områden, vilket ger lyssnaren behållning, oavsett om man är intresserad av sport eller inte.
Jonas pratar gärna om kreativitet, om kraften i rörlig bild och om hur man når fram med sitt budskap. Fusk och gråzoner är andra ämnen Jonas föreläser om.
Jonas är även en ofta anlitad moderator och konferencier. Tusentals direktsända tv-timmar gör att han behåller en avslappnad skärpa, oavsett situation.
Pressbilder
Moderatorer med Storytelling
Social Media
Social Media
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni