Jonas Ogvall
Digital kompetens och förståelse är en nyckelfråga
Den digitala detaljhandeln förändrar allt och för alla. Du är längre i din digitala förändring än du tror, men det krävs lite till.
Jonas Ogvall är expert inom den digitala handelns utveckling och har sedan 2012 föreläst nationellt och internationellt. Han har en bred och djup kunskap både utifrån affären, den digitala omställningen samt hur samhället måste anpassa sig utifrån nya handelsmönster.
Jonas har en bred erfarenhet från positioner inom reklam och kommunikation samt andra ledande befattningar inom industri- och kommunal verksamhet. Jonas är i dag engagerad i olika start-ups och föreläser på heltid.
Den digitala handeln påverkar alla och allt. Digitaliseringen av den svenska detaljhandeln går snabbt och e-handeln växer nu med närmare 20 procent per kvartal. Under andra kvartalet 2017 var det ingen tillväxt i fysiska butiker. All ökning för detaljhandel skedde online. Denna förändring ändrar affärsmodellen för den traditionella fysiska handeln.
Förändringen gäller inte bara för handel, utan för hela vårt samhälle. Allt från fastighets- och stadsutvecklingen till hur människor transporterar sig. En viktigt kugge i förståelsen vid samhällsförändringar är ditt arbete och kompetens. Arbetet går nu in i en helt ny roll och måste anpassas efter de digitala, agila processerna.
Låt dig inspireras till att öka din digitala närvaro och förståelse.
Pressbilder
Digitalisering
Föreläsare som sprider klokskap
PR/Kommunikation
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni