Kaj Runelund

Kaj Runelund

Varumärkesworkshop med Kaj Runelund

Har ledningsgrupp och medarbetare samma bild av företagets varumärke? Har ni mejslat ut ert varumärkeslöfte? Har medarbetarna koll på sitt personliga varumärke?

Kaj Runelund är varumärkesstrateg, föreläsare, seminarieledare och terapeut med mer än 30 års erfarenhet av varumärken och marknadskommunikation. Hans erfarenhet som VD, projektledare och entreprenör inom marknadsföring och utbildning är bagaget han skickar med på din resa till ett varumärke som verkligen betyder något, för dina medarbetare och för kunder, leverantörer, partners med flera. Inte på papperet, men på riktigt.

Varumärkesworkshop med Kaj Runelund och Brand Pics Test – Världens enda varumärkesspel.

Kaj Runelund har skapat Brand Pics Test som är världens enda varumärkesspel där ledningsgrupp och medarbetare med hjälp av bilder och ord skapar ett starkt och tydligt varumärke. Ett verktyg som vi använder så att alla har samma bild av varumärket och varumärkeslöftet.

1. Workshop – låt ledningsgruppen och/eller samtliga medarbetare alla mejsla ut företagets varumärke tillsammans.

Vi samlar samtliga ledningsgruppen eller samtliga medarbetare och låter dem mejsla ut företagets varumärke tillsammans. När vi är klara har alla i rummet enats om och har samma bild av ert varumärke och varumärkeslöfte.

Workshopen ger dig svar på: 1. Har vi olika bilder av vårt varumärke? 2. Vilket varumärke har vi? 3. Hur ska vi kommunicera det?

2. Workshop - låt samtliga medarbetare mejsla ut sitt personliga varumärke.

Idag är vi redan söndergooglade när vi kommer. Därför är det viktigt – för både medarbetaren och företaget med ett starkt personligt varumärke. All behöver veta vilket intryck du som individ vill ge och hur du ska förmedla det till omvärlden. För 90% av besluten om dig och ditt företag tas när du inte finns i rummet – de baseras bara på ditt och företagets varumärke.

Workshopen ger dig svar på: 1. Vilket varumärke du har 2. Hur du blir tydligare och vad du säger om dig själv 3. Hur ska du agera för att bli mer synlig

Feedback från tidigare workshops:

"Kul med variationen och de praktiska elementen i workshopen."

"Korten var mycket givande och gav utrymme för reflektion, skratt och insikter."

"Bra humor tillsammans med insiktsfull och intelligent föreläsning, mycket trevligt. Aha-upplevelse och man vill veta mer." "Insikt, skratt, bus och reflektion! Tack Kaj!!"

"Kul kortlek medtillhörande övning. Träffsäker föreläsning. Gillar upplägget. Känns som om jag fått en tydligare bild av mig själv att visa för andra."

Både Kajs bok VarumärkesTango och Brand Pics Personlighetstest av varumärken bygger på övertygelsen att företag som tar kommando över sitt varumärke vinner i både tydlighet och lönsamhet. Genom att anamma en gör-det-själv-filosofi och även engagera medarbetarna får organisationen en gemensam syn på varumärket och dess egenart, vilket ger ett starkt intryck på kunder och omvärlden.

Kaj Runelund är varumärkesstrateg, föreläsare, seminarieledare och terapeut med mer än 30 års erfarenhet av varumärken och marknadskommunikation. Hans erfarenhet som VD, projektledare och entreprenör inom marknadsföring och utbildning är bagaget han skickar med på din resa till ett varumärke som verkligen betyder något, för dina medarbetare och för kunder, leverantörer, partners med flera. Inte på papperet, men på riktigt.

Han kan beskrivas som hälften Philip Kotler och hälften Dr Phil eftersom han ofta ser klassisk marknadsföring ur ett psykologiskt perspektiv i sina uppdrag. Mötet mellan dessa två synvinklar skapar intressanta och spännande möjligheter för framgångsrik varumärkeskommunikation.

Kaj Runelund

Kaj Runelund

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2