Kiriaki Christoforidis
Storyteller, föreläsare och socionom
Vill du kunna berätta på ett fängslande sätt? Berättelsens språk är konkret och målande. Det väcker känslor och skapar inre bilder hos lyssnaren. En bra berättelse minns man långt bättre än en faktafylld information. En bra berättelse säljer.
Med utgångspunkt i folksagor och myter håller Kiriaki kreativa och lustfyllda föreläsningar och workshops på teman som kommunikation och samarbete, bemötande och mångfald. I sagans värld kan allting hända. Det kan det även i Kiriakis värld. Här finns både skrattet och eftertanken.
Socialt och kulturellt engagemang, humor och värme är hennes ledstjärnor.
Att kunna engagera, påverka och beröra är något vi alla vill när vi kommunicerar. Att kunna nå människors innersta, helt enkelt. En god berättelse kan vara vägen dit. Det är dessutom något djupt allmänmänskligt att både berätta och lyssna
Kiriaki anpassar gärna sitt innehåll utifrån respektive tillfälle varför det finns en bred variation på hennes uppdrag.
Pressbilder
Underhållande facilitatorer
Underhållande föreläsare
Föreläsare inom Storytelling
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni