Lars Killander
Kommunikationskonsult och utbildare i massmediafrågor
Lars Killander föreläser om hur företag och organisationer kan hitta rätta förpackningar för sina budskap för att de ska kunna nå ut som avsett.
Lars Killander är journalist, kommunikationskonsult och utbildare i massmediefrågor, medieframträdanden och krishantering. Lars är även debattledare och moderator och arbetar därutöver med författarskap. Hans ämnen är medieträning med budskapsformulering, mediernas förändring och hur detta påverkar oss i vardagen, krishantering och medierna samt retorik och budskap i medieframträdanden.
När Lars Killander föreläser mer teoretiskt om dagens medier har han alltid med färska exempel på tendenser och nyheter inom området som gör att åhörarna/deltagarna känner igen sig. Men att nå ut i media i dagens läge är mycket en fråga om hur man förpackar sitt budskap. Han ser ett allt större behov hos både företag, organisationer och myndigheter att hitta sina "rätta" budskap. Det är ett tecken på att det krävs budskap som passar in mediernas dramaturgi. I de övningar han genomför - oftast framför kamera – när han väljer ett mer praktiskt anslag, handlar det både om att ge beröm men också konstruktiv kritik när något går snett i intervjun.