Lennart Wallander
Whats cooking?
Är du nyfiken på nästa trend inom mat och dryck? För att stilla sin nyfikenhet har Lennart farit land och rike runt, utforskat nya mataffärer, varit på andra sidan jorden och provat mat och dryck.
Matvärlden är i ständig förändring. Megatrender så som Convenience, Experience och Health driver på utvecklingen för nya måltidsbeteenden, det som var acceptabelt igår kan vara helt ifrågasatt imorgon. Vi blir mer medvetna, effektiva och upplysta, men också mer njutningssökande och hungriga på upplysning. Berätta vad du äter och jag ska säga dig vem du är.
Sedan 2003 har Lennart föreläst om matvärldens utveckling. Han använder många konkreta exempel och målande bilder från olika marknader och visar på att framtiden redan är här, den är bara ojämnt fördelat just nu. Föreläsningen innehåller flera korta filmer som får åhöraren att känna sig "på plats" och ger energi till rummet.
Ofta används föredraget som kunskapshöjning för marknadsavdelningar, inspiration inför nytänkande och innovation, samt som omvärldsorientering vid samlingar av kunder och leverantörer.
Lennart Wallander är VD för Sveriges enda kommunikationsbyrå fokuserad på mat, dryck och måltider. Sedan 1998 har inriktningen varit att hjälpa företag inom måltidsvärlden med sin kommunikation, omvärldsbevakning och innovation.
I sitt yrke får Lennart en unik utblick för vad som händer inom mat och dryckesvärlden. Med kontinuerliga resor till världens storstäder håller han sig a jour med vad som händer där det händer och tar löpande med nya spaningar hem. Varje år resulterar det i en Trendspotting som redovisar de mest aktuella trenderna från hela världen.
Pressbilder
Underhållande moderatorer
Varumärke
Roliga konferencierer
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
I förrgår 15:25
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
I förrgår 15:09
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
I förrgår 15:06