Lisa Ekström
Framgångsrikt kunna utföra ett jobb i mästarklass
Lisa Ekström har över 20 års erfarenhet av ledarskap inom försäljning och kundservice.
Mycket erfaren inspirationsföreläsare, konsult, utbildare och mentor. Över 20 års erfarenhet av försäljning, service och att skapa nära relationer till kunder. Dokumenterad erfarenhet av snabba och mycket framgångsrika förändringsarbeten. Hon har uppnått stora och prisbelönta framgångar efter att ha arbeta med och genom sina medarbetare i såväl med- som motgång.
Lisa Ekström är en karismatisk och energisk person som delar med sig av sina erfarenheter på ett sätt som är lätt att till sig och plocka in i sin egen vardag. Fakta blandas med anekdoter, egna erfarenheter, glada skratt och aha–upplevelser, allt i ett medryckande tempo där ingen kommer att sitta oberörd. Oavsett om det rör sig om föreläsningar, mentorskap med enskilda individer eller utveckling av organisationer ser Lisa möjligheter i utmaningen att framgångsrikt kunna utföra ett jobb i mästarklass.
Hon föreläser bland annat om hur hon ledde SAS, Customer Relations, till en guldgruva. Berättelsen om hennes förändringsarbete med SAS-avdelningen ger inspiration och många konkreta tips som man lätt kan ta med sig och använda praktiskt i sin egen verksamhet.
Exempel på föreläsningar:
Förändringsarbete – snabbt:
En föreläsning om Lisas 20-åriga erfarenheter som chef på SAS.
Ledarskap och förändring:
En föreläsning om ledarskap i förändring, svåra samtal och om hur man får med alla medarbetare och skapar delaktighet.
Medarbetarskap:
Om hur man motivera medarbetarna till att ta ansvar för sin egen situation.
Försäljning och service:
Lisas tips om hur man själv kan styra hur man bemöts, en föreläsning om att ge och få bra service. Det är du och dina kollegor som bestämmer hur ert företag uppfattas. Vill kunden komma tillbaka eller fortsätta använda er produkt? Hur ser det ut internt på företaget? Ger ni varandra bra service? Enligt Lisa kan allt sägas kärleksfullt eller med händerna på höften. Vilken miljö vill ert företag verka i? Service handlar om inställning och är en viktig grund i varje företag.
Storytelling:
Om hur en verksamhets historia kan leda till bra stämning och bättre resultat. Lisa talar även om hur storytelling kan ge resultat både externt och internt.
Kommunikation:
Om hur man når sin mottagare på enklast sätt.
Presentationsteknik och personligt varumärke:
En föreläsning om hur man uppfattas av andra? Om hur en uppfattning skapas och om vad man kan göra när man behöver ändra sitt sätt att vara.
Resultat räknas - låt oss också ha kul på vägen:
Om arbetsglädje och samarbete. Hur man har kul på jobbet och skapar resultat.
Lisa Ekström är mycket efterfrågad både som utbildare, konsult och inspirationsföreläsare. Hon talar för större och mindre företag, för förbund och organisationer likväl som på en rad stora event. Lisas mål med sina föreläsningar är att ge alla minst en sak att ta med hemma och testa – en idé som förhoppningsvis kan leda till att man förändra sättet man lever sitt liv till det bättre.