Madeleine Eneskjöld
Mammagrisar och Bilkramare - stadsutveckling utifrån ett mänskligt perspektiv
Madeleine Eneskjöld är talaren som gör statistik och siffror levande genom att klä på dem med insikter och åsikter från de som utgör dem – människan!
Madeleine Eneskjöld är beteendevetare och VD på JUNI Strategi & Analys. Hon har lång erfarenhet av stadsutveckling och en flitigt anlitad föreläsare. Hon har särskilt fokus på människors behov, önskemål och val och vad de betyder för samhällsutveckling och planering.
Med utgångpunkt i Sveriges demografiska utveckling lokalt och nationellt föreläser hon om hur våra största generationsgrupper och deras livsfas och livsstil påverkar utbud och efterfrågan när det gäller bostäder, kommersiell handel och samhällsservice utifrån ett attraktivitetsperspektiv.
Generationsbeskrivningarna är erfarenhetsbaserade och bygger på statistik, djupintervjuer och fokusgruppintervjuer med människor i olika livfaser över hela Sverige, samt från Juni Strategis genomgripande insiktsstudier om Sveriges stora generationskullar; Guide till 90-talisten, Guide till 60-talisten, Guide till 65+, Guide till Nya Familjebildare och Guide till Framtidens Unga vuxna.
Föreläsningen ger fördjupande kunskaper kring olika generationers livsval och framtida intentioner och bjuder på många tankeväckande slutsatser om stora samhällsutmaningar såväl som igenkännande och ibland mindre smickrande insikter om oss själva, vår familj, vänner och vårt samhälle. Föreläsningen bidrar därigenom till nya affärsmöjligheter och utveckling av strategiarbetet hos de som lyssnar.
Madeleine håller frekvent föreläsningar och kring målgruppsinsikter för privata och offentliga aktörer, såsom Sparbanksstiftelsen Alingsås, Västerås Stad, Riksbyggen och Peab mfl och utbildar i målgruppsanalys genom Bonnier/FastighetsNytt Akademi.
Pressbilder
Föreläsare med ämnesexpertis
Moderatorer med ämnesexpertis
Samhällsbyggnad
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni