Marcus Skinnar

Marcus Skinnar

Affärer i Kina – från U-land till I-land

Marcus Skinnar har arbetat mycket med Kina och vet hur man gör. Vad man ska lyssna på och vad man ska passa sig för om man vill bedriva framgångsrika affärer med detta land.

Marcus Skinnar uppmärksammades stort 2013/2014 då han tillsammans med Gordon Wu, köpte det anrika företaget JC Jeans Company från börsbolaget RNB. Marcus var tillförordnad VD för JC under de första 7-8 månaderna och driver nu en gravstensfabrik i Kina. Marcus är expert på handel med Kina. Han har bott och framgångsrikt drivit verksamhet i där de senaste 18 åren. Bland annat som agent för Skanska, NCC och Peab, Statoil, 3M med flera.

Marcus Skinnars föredrag handlar om hur man gör när man vill handla med Kina, eller etablera sig där. Hur man köper och säljer, hur man bedriver företagande i Kina, vilka varningssignaler man måste vakta på, hur lagar, förordningar, byråkrati, polisen och maffian fungerar etc. Kort sagt, Marcus berättar om allt man rimligtvis behöver, eller rättare sagt måste veta, om man vill bedriva framgångsrika affärer med eller i Kina. Och föredraget kryddas av mängder av handgripliga, illustrativa och ofta dråpliga exempel på hur affärer görs i Mittens Rike.

Exempel på frågeställningar som besvaras i Marcus föreläsningar
• Vilka är de stora kulturella skillnaderna mellan Kina och Sverige ur affärsperspektiv.
• Vilka fördelar och nackdelar finns det med Kinesernas sätt att göra affärer.
• Vad är skillnaden mellan "generationerna" i Kina.
• Hur fungerar nätverk, belöningar, kamratskap och myndighetskontakter i Kina – hur får man de resultat man vill.
• Vad bör man tänka på som Svensk när man förhandlar med Kineser.

Pressbilder

Marcus Skinnar

Marcus Skinnar

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2