Nils-Eric Tedgård
Konsten att lyssna
Psykologen Nils-Eric Tedgård är en mångfacetterad skicklig och entusiastisk föreläsare som fångar sin publik. Svåra ämnen tar han upp på ett konkret, tydligt och spännande sätt.
Nils-Eric Tedgård är leg psykolog och började sin psykologbana med att studera SAS förändringsprojekt "Riv pyramiderna" under ledning av Jan Carlzon. Han har lett förändringsprojekt i skolan, skrivit två böcker om kommunikation på Liber förlag, varit referens åt Skolverket, samarbetet med LR, debatterat skolan på Brännpunkt i SvD, mm.
Nils-Eric har bedrivit sin verksamhet som psykolog, konsult och föreläsare inom skola och näringsliv sedan över 25 år tillbaka.
Läraren är den främsta faktorn för elevens resultat
Alla vill ha goda resultat, kvalitet, i skolan men det verkar svårt att nå samstämmighet kring hur det ska gå till. Det unika med John Hatties forskning är att den utgår från data som är så omfattande att man måste förhålla sig till den.
Hattie vänder upp och ner på debatten. Han visar att små klasser, läxor, lärarutbildning och andra faktorer som hållits heliga inte har någon större inverkan på elevers lärande. Vad som däremot spelar roll är läraren, synen på lärandet och fokus på strategier för lärande.
Pressbilder
Psykologi
Kommunikation & Bemötande
Stress
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni