Ola Schenström
Läkare och expert på mindfulness; hur man använder sin hjärna optimalt
Ola Schenström föreläser och utbildar i mindfulness, hur man använder sin hjärna optimalt, och syns ofta i TV och intervjuas i radio
Ola Schenström är läkare sedan 35 år och specialist i allmänmedicin. Han har tidigare varit verksamhetschef på en vårdcentral i Luleå i mer än 20 år. Ideellt aktiv under 15 år i den 1985 nobelprisbelönta läkaroganisationen IPPNW (International Physicans for the Prevention of Nuclear War) där han bland annat varit ordförande i det verkställande utskottet.
Ola Schenström är en av de ledande experterna på mindfulness i Sverige. Han föreläser och utbildar i mindfulness över hela landet och intervjuas ofta i TV, radio och tidningar. Han arbetar för närvarande på två nya böcker och på ytterligare internetbaserade träningsprogram i mindfulness.
Modern hjärnforskning visar på en mängd positiva effekter av mindfulnessträning såväl på hjärnans funktion som på struktur. Effekterna skulle kunna sammanfattas : att använda hjärnans resurser optimalt.
Pressbilder
Föreläsare som sprider klokskap
Vård
Vård
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni