Pasi Salonen
Vinnarkultur är en lagsport – hur bygger vi ett vinnande team?
Pasi Salonen är inspirationsföreläsare med fokus på förändring och framgångsnycklar inom arbetsliv, fritid och hälsa. Med en otrolig energi levererar han sitt budskap med humor, värme och eftertänksamhet.
De allra flesta av oss vet att laget är större än jaget och att ensam sällan är särskilt stark. Företagens utmaning med att bygga ett lag av medarbetare som fungerar riktigt bra tillsammans, lyfter individer och ger varandra förutsättningarna att nå framgång, kallas vinnarkultur. Det fungerar precis likadant inom idrotten.
Med humor och mycket energi ger Pasi liknelser och jämförelser från sitt eget elitidrottande, samt tipsar om hur du börjar bygga en vinnarkultur i ditt företag.
Pasi har en bakgrund som elitidrottare med landslagsmeriter från 3 sporter. Han har även arbetat som resebyråchef, ägt två friskvårdsanläggningar samt drivit ett av Sveriges största träningscoachföretag. Pasi har även skrivit krönikor i flera tidningar, bland annat Runner´s World. Han föreläser även på hälsoevent eller Kick-off med hälsa och förändring som tema, då med den lite humoristiska titeln "Trött, Fet o Fyrtio"
– Mår Du bra, så påverkar du människor i Din omgivning. Det blir ringar på vattnet. I ett sådant vatten vill jag simma, - Pasi Salonen
Pressbilder
Kost
Sportprofiler som föreläser
Friskvård & Träning
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni