Per Naroskin
Psykolog, författare, radiopratare och mycket uppskattad föreläsare
Per Naroskin kan regelbundet höras i radions Spanarna. Han är dessutom en av landets mest efterfrågade föreläsare där han talar om ledarskap, om förändringar och om olika infallsvinklar på såväl jobb som privatliv.
Per Naroskin bjuder på många nya och oväntade infallsvinklar i viktiga frågor som rör både jobbet och privatlivet. Hans föredrag varvar anekdoter med analyser; humor med allvar, teorier med känslor. Han menar att bra föredrag ska vara som berg-och-dalbanor. Man ska ha riktigt roligt när man har roligt, men det ska kännas att det är på allvar. Pers föreläsningar rör sig över hela det stora spänningsfältet mellan tillvarons hårda och mjuka värden. Han har sagt att han passar perfekt som brygga mellan den formella och den informella delen av en konferens. De många positiva utvärderingarna genom åren vittnar dock om att Per Naroskins föreläsningar passar i alla möjliga sammanhang. Hans personliga tilltal och associativa tänkande gör Pers framträdanden till något mer än föreläsningar. Den starka scennärvaro och hans lyhördhet för sammanhanget får honom att nå fram till såväl en stor publik som en liten intim grupp.
Den uppdragsgivare som behöver en inspirerande föreläsning med både klokskap och skratt men utan pekpinnar gör rätt i att anlita Per Naroskin. Förutom patienter arbetar Per med att handleda chefer samt med artistcoachning och manusarbete.
Per Naroskin pratar bland annat om:
- Att ha Styrfart i tider av snabb förändring. Många chefer behöver större kunskap kring hur medarbetare reagerar på förändringar och de ofta obeaktade sociala konsekvenserna av en organisationsförändring.
- Människan och tekniken. Snabb teknisk utveckling påverkar vår syn på oss själva och samspelet mellan människor, på jobbet och utanför. Det handlar om teknikens möjligheter och begränsningar samt om medarbetarskapets nya former.
- Det personliga mötets tidlösa betydelse i digitaliseringens tidsålder. Social kompetens på nytt vis.
- Hur roligt får man ha? Mycket mer än att ha kul och skratta tillsammans. Humor är en outnyttjad resurs på arbetsplatser. Kunskap om humorns mekanismer är en oslagbar tillgång både i ledarskap och medarbetarskap.