Rolf Skjöldebrand
Expert på hur man bygger och underhåller varumärken
Rolf Skjöldebrand föreläser om hur man tar kontroll över, och hur man lever sitt varumärke.
Rolf Skjöldebrand är expert på varumärken och hur de byggs och underhålls. Han har startat och drivit en annonsbyrå och ett konsultföretag och jobbat med praktiskt alla stor svenska företag och organisationer. Han är även initiativtagare till The Non-Violence Project med verksamheter i USA, England, Brasilien och Sydafrika, som har som syfte att radikalt minska ungdomsvåldet i världen. Hans ämnen är varumärken och branding – ta kontroll över ditt varumärke; hur man får en organisation att "leva" sitt varumärke samt tio råd för trötta varumärken.
Rolf Skjöldebrand föreläser på temat "ta kontroll över och LEV ditt varumärke". Anslaget handlar om historien, men framför allt om varför varumärkesfrågor har en så oerhört viktigt strategisk betydelse idag och i framtiden. Rolf bygger sitt resonemang på tesen "Allt kommunicerar", d v s allt du gör, alla möten, all kommunikation, alla erbjudanden etc. bildar sammantaget marknadens uppfattning om dig som varumärke. Och den uppfattningen kan man bara förtjäna genom att göra ett konsekvent och medvetet arbete!