Susanne Einhorn
Supernöjda kunder och lyckliga säljare
"Att släppa loss den inre energin är målet", det säger Susanne Einhorn, beteendevetaren som forskat i vad vi söker för slags service kunder vill ha i olika sammanhang.
Efter mer än trettio års erfarenhet från handeln och servicebranschen arbetar Susanne Einhorn med outtömlig energi med att förbättra och effektivisera servicen och säljandet i en mängd olika företag. Susanne föreläser bland annat om sälj, service, butiksförsäljning, merförsäljning, kommunikation och bemötande. Hennes föreläsningar och kurser är konkreta, handfasta och lättillgängliga för både säljare och chef.
Susanne Einhorn har bidragit till tydligt mätbara framgångar i företag som MQ, Guldfynd, IKEA, Blomsterlandet men även för tandläkare inom Folktandvården eller bilskollärare som velat utveckla rollen som säljande och serviceinriktade entreprenörer. Alla som jobbar med kundkontakt har något att hämta från Susannes föreläsningar.
Hennes kundpsykologi som omfattar 4 personlighetstyper gör det lättare att analysera och förstå de människor som vi dagligen möter i olika sammanhang. Förmågan att läsa andra ger extra styrka i det dynamiska samspelet som uppstår varje minut
Susanne har skrivit två böcker: "Bli en bättre säljare" och "Supernöjda kunder och lyckliga säljare" som blivit en försäljningsframgång och som blivit en inspirationskälla att ösa ur för tusentals läsare. Susanne Einhorn är även är krönikör i tidningen Market.
"Under vår 12-månadersperiod med Susanne Einhorns säljträning etablerade vi ett mycket starkt kundfokus, ökade snittkvittot från 1,2 till 1,45 varor per kund och skapade en jämförbar försäljningsutveckling med + 17,7% samtidigt som HUI Blixtindex visade -0,9% för samma period" Thomas Levander, Boomerang