Thomas Gross
Retoriker, ledarskapskonsult och seglare
Thomas gross talar om personlig kommunikation, personlig försäljning och om ledarskapets retorik.
Thomas Gross är retoriker, ledarskapskonsult och seglare. Han har arbetat som professionell utbildare och föreläsare sedan snart två decennier och drivit eget företag med inriktning på all slags kommunikation människor emellan. Thomas Gross är även författare till retorikhandboken Rampfeber. Han föreläser om personlig kommunikation, personlig försäljning och om ledarskapets retorik. Han talar om det personliga ledarskapet och penetrerar frågan hur mycket av sin personlighet man behöver kommunicera för att få acceptans för de egna budskapen? Han tar också upp lagarbete – varför lyckas vissa lag? – medarbetarskap – vad krävs av mig som medarbetare för att vara medarbetare? – och om prestation – vad är en prestation och hur sätter man målen?
Varför når vissa människor fram och lyckas övertyga och andra inte? Varför accepterar vi vissa svagheter och inte andra? Är det fult att påverka i egen riktning och är retorik manipulation? Att personligen lyckas beröra mottagaren av budskapet för att därefter ha chansen att övertyga i sak är en utmaning, oavsett om man är chef eller just medarbetare. Allt handlar om hur duktig du är på den personliga kommunikationen.
Pressbilder
Medarbetare & Team
PR/Kommunikation
Kommunikation & Bemötande
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni