Ylva Beck
Säljare, säljcoach, författare och talare - samt seglare
Ylva Beck (tidigare Johansson) talar om motivation och ledarskap i extrema situationer - hon var den första kvinnliga deltagaren i jordenruntseglingen Global Challenge. Hon föreläser även om livsval och om vikten av att leva i nuet.
Ylva Beck (tidigare Johansson) är konsult, säljare och säljcoach, författare och talare. Och den första kvinnliga deltagaren i den stenhårda seglingstävlingen Global Challenge som går jorden runt mot vind och ström. På land har Ylva jobbat som personalchef och med affärsutveckling i såväl stora som små bolag. Hon är civilekonom från Göteborg med studier även i Tyskland, England Nya Zeeland och Ecuador. Ylva Becks ämnen är bl.a. motivation och ledarskap i extrema situationer, kulturer och kulturkrockar. Hon talar även om livsval och ett alternativt sätt att investera i sig själv och om vikten av nuet.
Livet är fullt av utmaningar, det svåra är att välja vilka man skall anta. Men om man kan sätta mål och aktivt välja kan man nå hur långt som helst. Man kan t.ex. tänja sina gränser och tillsammans med 18 personer från 11 nationer segla jorden runt åt fel håll. Hur fungerar ledarskap och kommunikation i en sådan situation? Vad fungerar inte? Och vad betyder glädje för framgång, till havs såväl som till lands.
Pressbilder
Personalfrågor
Försäljning
Målsättning
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni