Therese Alshammar
En av Europas främsta simmare
Therese Alshammar har haft en sagolik karriär i simning som gett fler internationella medaljer än vad någon annan europeisk simmare kan mäta sig med.
Therese Alshammar var aktiv på elitnivå fram till 39års ålder. År 2011 belönades hon med Jerringpriset för 2010 års idrottsprestation. 2011 belönades hon även med Svenska Dagbladets bragdguldmedalj. 2012 erhöll hon även H.M. Konungens medalj i 8:e storleken och många, många andra utmärkelser.
I sina föreläsningar pratar Therese om vikten att hela tiden utmana sig själv. Att hela tiden ta sig till nya arenor eller miljöer och att alltid sätta upp nya mål. Hon berättar om sina val och vad som tagit henne dit hon är idag med alla de erfarenheter och segrar i bagaget. Alla kan inte vara bäst i världen men alla kan kämpa för att ta sig dit de vill och känna att det är värt det.
Pressbilder
Friskvård & Träning
Sportprofiler som föreläser
Personlig utveckling
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni