Anna Rosengren
Ledarskap, etik och välbefinnande
Globalt engagerad ledarskaps- och organisationskonsult med fokus på etik och välbefinnande för individer, arbetsliv och samhälle.
Anna Rosengren har 30 års erfarenhet av att skapa och genomföra utbildning och inspiration som gör bestående skillnad.
Under åren har Anna arbetat både nationellt och internationellt med ledare och grupper i både stora och små organisationer i näringslivet såväl som i kommuner, landsting, länsstyrelser, trossamfund, intresseorganisationer och föreningar. Anna skapar och leder också gränsöverskridande möten mellan nätverk, organisationer och sammanhang. Alla insatser bygger på interaktivitet och inkluderar dokumentation.
Annas grundläggande modell för välbefinnande innebär nio dimensioner, som alla väger lika tungt: ekonomi, ledarskap, utveckling, delaktighet, mångfald, miljö, hälsa, tidsanvändning och inre välbefinnande. Dessa dimensioner bildar en helhet och gör det betydligt enklare, roligare, effektivare och mer hållbart att arbeta med allt från personlig utveckling och ledarutveckling till systematiskt arbetsmiljöarbete eller de globala målen.
Exempel på innehåll för inspiration, fördjupande workshops/utbildningar eller längre processer;
- Etik och medvetna värderingar i arbetslivet
- Ledarskap, självledarskap och självorganisering
- Förtroendefullt samarbete
- Hållbara beslutsmetoder och beslutsprocesser
- Förändring, transformation och innovation
- Globala mål och samhällsansvar
- Moderering av konferenser och möten - även digitalt
Anna som föreläsare och utbildare beskrivs som en öppen, engagerande, mycket kompetent och existentiellt fördjupande inspiratör med stor värme och lättsam humor.
Pressbilder
Mångfald
CSR
Personlig utveckling
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni